Blog
Świątynia słowa
Blog
Świątynia słowa
Content marketing czyli tzw. marketing treści to strategia polegająca na docieraniu do klientów za pomocą przydatnego i merytorycznego contentu publikowanego w Internecie. Systematyczne budowanie bazy wiedzy na ściśle określony temat skutkuje mocnym wzrostem zainteresowania i popularności, a co za tym idzie zwiększeniem sprzedaży. Nie od dziś wiadomo, że zawartość strony ma wysoki wpływ na widoczność w wyszukiwarkach internetowych. Jak zatem tworzyć dobry Content Marketing który wpłynie na pozycje naszej strony?
„Content is a King” to hasło które przyświeca pozycjonerom od wielu lat, popularne na długo przed powstaniem idei Content Marketingu. Dawniej jednak merytoryka treści nie była tak ważna, jak ilość znaków w tekście i użycie wyrażeń kluczowych. Powodowało to sytuacje w których treści tworzone za pomocą automatów i mieszarek miały wysoką wartość w aspekcie SEO, a minimalną dla odbiorców, lub wręcz była niezrozumiała dla czytelników.
Koniec ery sztucznych tekstów, spamowych artykułów niskiej jakości i budowania strony na ilość, a nie na jakość, przyszedł w lutym 2011 roku kiedy to Google wypuściło aktualizację algorytmu zwaną Panda. Która obok aktualizacji Pingwin miała największy wpływ na globalne wyniki wyszukania i zrewolucjonizowała zarówno sposoby pozycjonowania jak i tworzenia treści na stronie. Niestety w związku z dużym zasięgiem, ukaranych zostało też wiele stron na których treść była wystarczająco merytoryczna, ale np. było jej, w oczach wyszukiwarki, za mało. Aktualizacja była w dalszym czasie ulepszana, ostatni update miał miejsce we wrześniu 2014.
Więcej o aktualizacjach algorytmu wyszukiwarki znajdziesz tu: Historia aktualizacji algorytmu 2014
Na początek należy jasno powiedzieć, że prowadząc wyłącznie działania Content Marketingowe nie osiągniemy topowych pozycji na frazy mocno komercyjne, ale mamy bardzo duże szanse na wysokie pozycje dla zapytań bardziej szczegółowych. A im więcej contentu tym więcej takich szans i więcej ruchu na stronie, przekładającego się na sprzedaż.
Przede wszystkim powinniśmy jasno określić cel i plan działań Content Marketingowych, zbadać czy jest zapotrzebowanie na kolejny artykuł poruszający ten sam temat, a może jeszcze nikt nie opisał tego z innego punktu widzenia. Na tym etapie mamy pole do kreatywnego myślenia i szukania drogi do sukcesu, która zazwyczaj wiedzie różnymi ścieżkami.
My skupimy się na tym jak zoptymalizować artykuł, aby stał się dobrze widoczny w Internecie.
Przede wszystkim powinniśmy zacząć od podstaw:
Merytoryczna treść i ciekawy przekaz, to klucz do sukcesu w CM:
Promocja treści to proces długotrwały – nasz content nie od razu zyska duże grono odbiorców, tu liczy się przede wszystkim systematyczność i poświęcenie sporej ilości czasu.
Najskuteczniejszymi sposobami na wypromowanie treści jest:
Zdobywanie popularności to żmudny proces w którym liczy się kreatywność i niestandardowe podejście. Jednak z całą pewnością można wymienić plusy takich działań takie jak choćby możliwość zdobycia dodatkowych linków, budowanie wartościowego site strony oraz co najważniejsze wzrost ruchu.