Content Marketing w służbie SEO

Content Marketing w służbie SEO

Content marketing czyli tzw. marketing treści to strategia polegająca na docieraniu do klientów za pomocą przydatnego i merytorycznego contentu publikowanego w Internecie. Systematyczne budowanie bazy wiedzy na ściśle określony temat skutkuje mocnym wzrostem zainteresowania i popularności, a co za tym idzie zwiększeniem sprzedaży. Nie od dziś wiadomo, że zawartość strony ma wysoki wpływ na widoczność w wyszukiwarkach internetowych. Jak zatem tworzyć dobry Content Marketing który wpłynie na pozycje naszej strony?

„Content is a King” to hasło które przyświeca pozycjonerom od wielu lat, popularne na długo przed powstaniem idei Content Marketingu. Dawniej jednak merytoryka treści nie była tak ważna, jak ilość znaków w tekście i użycie wyrażeń kluczowych. Powodowało to sytuacje w których treści tworzone za pomocą automatów i mieszarek miały wysoką wartość w aspekcie SEO, a minimalną dla odbiorców, lub wręcz była niezrozumiała dla czytelników.

Algorytm Panda – skuteczny, ale nie precyzyjny

Koniec ery sztucznych tekstów, spamowych artykułów niskiej jakości i budowania strony na ilość, a nie na jakość, przyszedł w lutym 2011 roku kiedy to Google wypuściło aktualizację algorytmu zwaną Panda. Która obok aktualizacji Pingwin miała największy wpływ na globalne wyniki wyszukania i zrewolucjonizowała zarówno sposoby pozycjonowania jak i tworzenia treści na stronie. Niestety w związku z dużym zasięgiem, ukaranych zostało też wiele stron na których treść była wystarczająco merytoryczna, ale np. było jej, w oczach wyszukiwarki, za mało. Aktualizacja była w dalszym czasie ulepszana, ostatni update miał miejsce we wrześniu 2014.

Więcej o aktualizacjach algorytmu wyszukiwarki znajdziesz tu: Historia aktualizacji algorytmu 2014

Wpływ Content Marketingu na pozycje strony w wynikach wyszukania

Na początek należy jasno powiedzieć, że prowadząc wyłącznie działania Content Marketingowe nie osiągniemy topowych pozycji na frazy mocno komercyjne, ale mamy bardzo duże szanse na wysokie pozycje dla zapytań bardziej szczegółowych. A im więcej contentu tym więcej takich szans i więcej ruchu na stronie, przekładającego się na sprzedaż.

Jak tworzyć treści generujące ruch?

Przede wszystkim powinniśmy jasno określić cel i plan działań Content Marketingowych, zbadać czy jest zapotrzebowanie na kolejny artykuł poruszający ten sam temat, a może jeszcze nikt nie opisał tego z innego punktu widzenia. Na tym etapie mamy pole do kreatywnego myślenia i szukania drogi do sukcesu, która zazwyczaj wiedzie różnymi ścieżkami.

My skupimy się na tym jak zoptymalizować artykuł, aby stał się dobrze widoczny w Internecie.

Przede wszystkim powinniśmy zacząć od podstaw:

  • optymalizacja metadanych – znaczniki meta title i description określają jak podstrona będzie wyglądać w wynikach wyszukania, w skrócie powinniśmy zawrzeć najważniejsze tematy poruszane w artykule, warto również zamieścić słowa kluczowe,
  • wyrażenia kluczowe w treści – tego w zasadzie nie da się ominąć tworząc treści na konkretny temat, jednak warto przed publikacją spojrzeć na artykuł pod tym kątem,
  • znaczniki H1, H2 – to kolejny ważny, często pomijany aspekt optymalizacji treści pod wyszukiwarkę.

Merytoryczna treść i ciekawy przekaz, to klucz do sukcesu w CM:

  • treści wyczerpujące temat – Internet nie ma ograniczeń, dlatego nie warto zamykać się w utartych schematach, jeżeli artykuł jest przydatny i ciekawy, bez problemu może być bardzo długi. To nie prawda, że ludzie nie czytają (przykładałem jesteś ty czytelniku, jeżeli dobrnąłeś do tego momentu),
  • wykorzystanie video i grafiki z pewnością ułatwi przyswojenie tematu, a dodatkowo algorytm wyszukiwarki uzna go za bardziej wyczerpujący i merytoryczny,
  • podawaj źródła i powołuj się na wysokiej jakości strony www.

Promocja treści to proces długotrwały – nasz content nie od razu zyska duże grono odbiorców, tu liczy się przede wszystkim systematyczność i poświęcenie sporej ilości czasu.

Najskuteczniejszymi sposobami na wypromowanie treści jest:

  • budowanie społeczności w kanałach Social Media,
  • udzielanie się na specjalistycznych forach i portalach dotyczących naszej branży,
  • budowanie bazy newsletterowej,
  • Guest bloging – publikacja gościnnych artykułów na zaprzyjaźnionych serwisach,
  • pomoc użytkownikom – publikacje linków do naszego artykułu w odpowiedzi na czyjeś zapytanie – jednak tylko w sytuacji, gdy naprawdę Twój artykuł stanowi odpowiedź.

Zdobywanie popularności to żmudny proces w którym liczy się kreatywność i niestandardowe podejście. Jednak z całą pewnością można wymienić plusy takich działań takie jak choćby możliwość zdobycia dodatkowych linków, budowanie wartościowego site strony oraz co najważniejsze wzrost ruchu.

Kontakt
+48 602 61 33 90
Do góry